6-15% kiinduló kedvezményeka lakásbiztosítás kalkulátorban biztosítótól függően
Bejelentkezés

Tudásközpont

MFO Kárrendezési Útmutató

2024-11-22 22:29

**Az otthonunk nem csupán egy ház. Ez az a hely, ahol élünk és dolgozunk, valamint a családunkkal töltjük az időt. Ezért lényeges, hogy megfelelő védelmet biztosítsunk számára. Egy megbízható otthonbiztosítás nemcsak anyagi biztonságot ad, hanem sok előnyt is tartogat.**

## Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás – Kárrendezési Útmutató

A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás egy olyan biztosítási forma, amely azzal a céllal jött létre, hogy az ügyfelek számára egyértelmű, átlátható és egyszerű kárrendezési folyamatot biztosítson. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk, hogy milyen lépéseket kell követnie a kárrendezés során, illetve milyen követelmények vonatkoznak erre. Célunk, hogy minden információ könnyen érthető legyen, így az ügyfelek magabiztosan navigálhassanak a kárrendezési folyamatban.

### Kárbejelentés és -rendezés: Mi a teendő?

#### 1. Gyors és pontos tájékoztatás

A biztosítók számára kötelező, hogy a kárfelvétel során részletes tájékoztatást adjanak az ügyfeleknek a szükséges dokumentumokról. Ez annak érdekében történik, hogy az ügyfelek felkészülten adhassák be kárigényüket, elkerülve ezzel a késedelmeket és a felesleges problémákat.

#### 2. Garancia a gyors ügyintézésre

Miután bejelentette a kárt, a biztosítónak maximum 2 munkanapon belül fel kell vennie Önnel a kapcsolatot. Ezt követően 5 munkanapon belül meg kell történnie a kárszemlének, hogy az ügyintézés a lehető leghamarabb befejeződhessen.

#### 3. Átlátható és egyszerű kárrendezés

A biztosítónak 5 munkanapon belül el kell kezdenie a kárkifizetést. Az ügyfél számára a folyamat során nincsenek rejtett költségek, tehát nem kell semmilyen költséget viselnie a kárrendezés során. Ezzel a biztosító arra törekszik, hogy a kárigények minél zökkenőmentesebben és kedvezőbben legyenek kezelve.

#### 4. Gyorsított eljárás kis károk esetén

Ha a kár mértéke nem haladja meg a 100.000 forintot, a kárrendezés akár 5 munkanapon belül is lezajlhat. Ez különösen fontos lehet azok számára, akik gyors helyreállítást várnak a kisebb károk esetén.

#### 5. Részletes indoklás elutasítás esetén

Amennyiben a biztosító elutasítja a kárigényét, köteles részletes indoklalást adni a döntéséről. Ez biztosítja, hogy az ügyfél tisztában legyen a döntés hátterével és a további lehetséges lépésekkel.

### Kárrendezéshez szükséges dokumentumok

A kárrendezés során kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy a biztosító világosan és pontosan eligibilise az ügyfelet, milyen dokumentumokra van szükség a kárigény benyújtásához.

Védd meg az ingatlanodat biztositással!

Az ügyfél tájékoztatása kulcsfontosságú, mert ez elengedhetetlen a gördülékeny ügyintézéshez.

#### Kárbejelentési határidők

A kár bejelentését követően a biztosítónak 2 munkanapon belül fel kell vennie a kapcsolatot az ügyféllel, és biztosítania kell a kárszemlét legfeljebb 5 munkanapon belül. Kivételt képeznek a vis maior események, vagy tömeges kárbejelentések, amelyek megnehezíthetik a folyamatot, de erről a biztosító azonnali tájékoztatást ad a honlapján.

### Kárkifizetés folyamata

A kárkifizetés elindítása legkésőbb a kárszemlét követő 5 munkanapon belül meg kell, hogy valósuljon. Az Alapcsomag esetében a biztosító nem kér önrészt, azaz minden költséget teljes mértékben ő visel, így az ügyfél számára nincsenek további kiadások.

#### Gyorsított kárrendezés kisebb károk esetén

A 100.000 forint alatti károk esetében a biztosító gyorsított kárrendezést kínál, amely legfeljebb 5 munkanapon belül lebonyolítható. Ez egy nagy előny, mivel a kis károk rendezése gyorsabb és egyszerűbb lehet.

### Kárigény elutasításának szabályai

A kárigény elutasítására a kárszemlét követő 10 munkanapon belül kerülhet sor. Az elutasításról a biztosító részletes írásos tájékoztatást ad, megnevezve az általános szerződési feltételeket, amelyre az elutasítás alapozódik. Fontos, hogy az ügyfél tisztában legyen azzal, miért nem tekinthető a bejelentett kár kifizetésre jogosultnak.

### Jogorvoslati lehetőségek

Ha egy ügyfél nem ért egyet az elutasítással vagy a kárkifizetési összeggel, joga van panaszt tenni. A biztosító köteles tájékoztatni az ügyfelet a jogorvoslati lehetőségekről, hogy az ügyfél tisztában legyen a saját jogainak érvényesítésével.

### Kiemelt károk kezelése

Kiemelt károknak minősülnek azok a károk, amelyek komoly hatással lehetnek az ügyfél egzisztenciális helyzetére. Ezekben az esetekben a biztosító külön kapcsolattartót jelöl ki, aki kifejezetten a kárrendezési folyamat során nyújt segítséget. Ezen kívül bizonyos esetekben a biztosító kárelőleget is folyósíthat, ha az ügyfél életkörülményei veszélyben vannak.

### Ingatlan- és ingóságkárok rendezése

Ingatlankárok
Ingatlan esetén a kárkifizetés mindig a biztosítási összeg alapján történik. Ha a várható kárérték eléri a biztosítási összeget, és nincsen csalás gyanúja, a biztosító kifizeti a megadott összeget.

Ingóságkárok
Az ingóságkárok rendezésénél hasonló elvek érvényesek. Amennyiben a várható kárérték a biztosítási összeghez ér, és nem merül fel gyanú visszaélésre, a biztosító kifizeti a megadott összeget. Az ügyfél a kárrendezés során egyszerűsített ingóságlistát is használhat, ami megkönnyíti a kárigény beadását.

### A biztosító mentesülése

A biztosítók csak az új Polgári Törvénykönyv által meghatározott mentesülési okokat alkalmazhatják, így védve az ügyfél érdekeit és jogait. Fontos, hogy a biztosítónak be kell tartania a jogszabályokat, és nem alkalmazhat olyan feltételeket, amelyek hátrányosan érintenék az ügyfelet.

### A biztosító kötelezettségei és a fogyasztói jogok

A biztosítóknak az új Ptk. előírásait kell betartaniuk, ami azt jelenti, hogy nem alkalmazhatnak olyan feltételeket, amelyek a fogyasztók számára kedvezőtlenek. Az biztosítási szerződés feltételei egyértelműen védik az ügyfél jogait, és fontos, hogy mindenki tisztában legyen a jogaival a kárrendezési folyamat során.

### Összegzés

A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás célja, hogy gyors és korrekt kárrendezést biztosítson minden ügyfél számára, különös figyelmet fordítva a kiemelt és gyorsított eljárásokra. A biztosítási szerződés világos és átlátható feltételeket kínál, amelyek garantálják az ügyfél érdekeinek védelmét a kárrendezés során. Fontos, hogy az ügyfelek tisztában legyenek jogaikkal és a biztosítók kötelezettségeivel, hogy a kárrendezési folyamat minél gördülékenyebben menjen végbe. Amennyiben bármilyen kérdés merülne fel, javasolt a biztosítóhoz vagy egy független pénzügyi tanácsadóhoz fordulni a további tájékoztatás érdekében.

Kérdések / válaszok

2024-11-22 17:15

Jázmin

Mik a biztosítók kötelezettségei a kárigények elbírálásakor?

Válaszolok

2024-11-22 17:58

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

A biztosítóknak be kell tartaniuk a jogszabályokat és az új Polgári Törvénykönyv által meghatározott mentesülési okokat. Ez védelmet nyújt az ügyfél érdekeinek és jogainak, így biztosítva, hogy ne alkalmazhassanak olyan feltételeket, amelyek hátrányosan érintenék az ügyfelet.

2024-10-05 22:24

Violett

Hogyan történik az ingatlan és ingóságkárok rendezése?

Válaszolok

2024-10-05 22:34

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

Ingatlankárok esetén a kárkifizetés mindig a biztosítási összeg alapján történik, míg az ingóságkárok rendezésénél hasonló elvek érvényesek. Ha a várható kárérték eléri a biztosítási összeget, a biztosító kifizeti a megadott összeget, feltéve, hogy nincs csalás gyanúja.

2024-09-18 03:33

Olívia

Mik azok a kiemelt károk, és milyen extra segítség érhető el ezeknél?

Válaszolok

2024-09-18 04:09

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

A kiemelt károk olyan esetek, amelyek komoly hatással lehetnek az ügyfél egzisztenciális helyzetére. Ilyen esetekben a biztosító külön kapcsolattartót jelöl ki, aki személyre szabottan nyújthat támogatást a kárrendezési folyamat során. Bizonyos esetekben kárelőleget is folyósíthatunk, ha az ügyfél életkörülményei veszélyben vannak.

2024-08-13 01:53

Fehér

Hogyan lehet panaszt tenni, ha nem értek egyet az elutasítással?

Válaszolok

2024-08-13 02:18

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

Ha nem ért egyet az elutasítással vagy a kárkifizetési összeggel, joga van panaszt tenni. A biztosító köteles tájékoztatni az ügyfelet a jogorvoslati lehetőségekről, így Ön tudni fogja, hogyan érvényesítheti a saját jogait.

2024-07-07 22:13

Adrienn

Milyen dokumentumokra van szükség a kárigény benyújtásához?

Válaszolok

2024-07-07 22:26

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

A kárigény benyújtásához szükséges dokumentumokat a biztosító pontosan meghatározza, és alapvető fontosságú, hogy tudja, mire van szüksége ahhoz, hogy gördülékenyen menjen az ügyintézés. Az ügyfél tájékoztatása kulcsfontosságú a folyamatban, így mindig figyelmesen nézze át a kapott információkat.

2024-06-20 03:21

Ildikó

Mi történik, ha elutasítják a kárigényemet?

Válaszolok

2024-06-20 04:01

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

Ha a biztosító elutasítja a kárigényét, köteles részletes írásos tájékoztatást adni az elutasítás okairól. Ez segít Önnek tisztában lenni azzal, hogy miért nem tekinthető a bejelentett kár kifizetésre jogosultnak, valamint a következő lépésekkel kapcsolatban is tájékoztatást kap.

2024-05-04 08:30

Helga

Milyen előnyökkel jár, ha a kár mértéke 100.000 forint alatt van?

Válaszolok

2024-05-04 08:37

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

Ha a kár mértéke nem haladja meg a 100.000 forintot, a biztosító gyorsított kárrendezést kínálhat, amely legfeljebb 5 munkanapon belül lebonyolítható. Ez különösen hasznos, ha gyors helyreállításra van szüksége, és könnyebbé teszi a folyamatot.

2024-04-28 06:50

Móna

Hogyan garantálja a biztosító a gyors ügyintézést?

Válaszolok

2024-04-28 07:45

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

A biztosító igyekszik a leggyorsabb ügyintézést biztosítani azzal, hogy a kárfelvétel után 5 munkanapon belül kezdi meg a kárkifizetést. Az lesz a célunk, hogy Ön ne tapasztaljon rejtett költségeket és a kárrendezési folyamatot a lehető legegyszerűbben érhesse el.

2024-03-11 11:59

Izabella

Mennyi időn belül kell a biztosítónak kapcsolatba lépnie velem kárbejelentés után?

Válaszolok

2024-03-11 12:21

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

Miután bejelentette a kárt, a biztosítónak maximum 2 munkanapon belül fel kell vennie Önnel a kapcsolatot. Ez fontos, hogy minél előbb elkezdhessük a kárrendezési folyamatot és a kárszemlét legkésőbb 5 munkanapon belül meg tudjuk szervezni.

2024-02-24 16:08

Klaudia

Milyen első lépéseket kell követnem kárbejelentéskor?

Válaszolok

2024-02-24 16:56

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

Kárbejelentéskor fontos, hogy a biztosító minél gyorsabban és pontosabban tájékoztasson a szükséges dokumentumokról. A csapatunk kötelezett arra, hogy a kárfelvétel során adjunk részletes tájékoztatást, így ön felkészülten tudja benyújtani a kárigényét, elkerülve ezzel a késedelmeket.

2024-01-19 14:28

Ráhel

Miért nyújt a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás egyértelmű kárrendezési folyamatot?

Válaszolok

2024-01-19 15:05

LAKASBIZTOSITAS-KALKULATOR.HU

A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás azért jött létre, hogy biztosítsa az ügyfelek számára az egyszerű és átlátható kárrendezést. Célunk, hogy minél kevesebb komplikációval találkozzanak, és hogy világosan értsék, milyen lépéseket kell követniük a kárrendezés során. Az információk könnyen érthetők, így a biztosítottak magabiztosan navigálhatnak a folyamatban.

Cím: 2461 Tárnok, Vadvirág u. 9-11., Adószám: 13525510-2-13, Cégjegyzékszám: Cg. 13-09-104013
Felügyeleti szerv: Magyar Nemzeti Bank, Képviselő: Lukácsi János, MNB regisztrációs szám: 205100142982 Adatvédelmi szabályzat
A BiztosApp üzemeltetője a Webpiare Magyarország Kft.